Nové internetové stránky sú vždy dôvodom k oslave. Poväčšine je to vznik niečoho nového, či už nového podnikateľského projektu alebo vdýchnutie nového vetra už fungujúcej činnosti. Nie vždy sa ale podarí spraviť internetové stránky skutočne dokonalé, a to môže spôsobiť nie najlepší štart. Teraz si povieme 6 najčastejších chýb, ku ktorým dochádza pri tvorbe nových webových stránok. Určite sa im vyhnite.
1. Responzívny dizajn
Žijeme v dobe, kde takmer polovica návštevníkov webu prichádza z iných zariadení, než sú počítače. Responzívny dizajn by sa mal dokázať prispôsobiť veľkosti displeju na zariadeniach ako sú telefóny, tablety alebo malé notebooky. Moderné internetové stránky to už vedia, vedia to aj vaše?
2. Príliš dlhý obsah
Internetovú stránku bez textového obsahu si určite neviete predstaviť, no ale neplatí pravidlo, že čím viac textu, tým lepšie. Text musí byť ľahko čitateľný hlavne pre používateľa. Najviac dokáže odradiť dlhý súvislý text. Dbajte radšej na stručný a výstižný text. Pokiaľ sú dlhé texty nevyhnutné, vytvorte im takú štruktúru, aby sa čítali čo najlepšie.
3. Veľkosť grafiky
Pokiaľ máte na stránke obrázky, ktoré sú objemovo veľké. Tak si tým predlžujete dobu načítania stránky a to môže nielen odradiť užívateľa, ale tiež to spôsobí, že sa “menšie“ weby začnú vo vyhľadávaní zobrazovať pred tým vaším. Pokiaľ nahrávate obrázky na web, dbajte na čo najmenšiu veľkosť, výrazne tým zrýchlite načítanie internetovej stránky.
4. Znaková sada
Správna znaková sada a správne fonty sú základom internetovej stránky. Pokiaľ sa nezobrazujú písmena s diakritikou alebo sú nahrádzané tučným písmom, tak sa jedná o výrazný estetický nedostatok, ktorý je potrebné zmeniť.
5. Zobrazenie vo vyhľadávačoch
Zabúdate na titulok, popis webu alebo meta-tagy? Väčšina ľudí uvidí internetovú stránku najprv vo výsledkoch vyhľadávania a podľa nich sa rozhodne, či ju navštívi. Zistite ako sa zobrazuje vaša stránka vo vyhľadávaní a pokiaľ s tým nebudete spokojní, tak si titulok a popis jednoducho zameňte.
6. Aktívne prvky
Je veľmi populárne využívať veľké množstvo aktívnych prvkov na stránke. Dajte si ale pozor, aby neobťažovali nových zákazníkov, inak u vás dlho nezostanú. Pod pojmom aktívne prvky sa rozumejú meniace sa reklamy a videá ktoré sa začnú automaticky prehrávať.
Pre bezplatnú kontrolu vašej firemnej internetovej stránky nás neváhajte kontaktovať.