Spoločnosť Google na svojej konferencii odhalila typy ako vytvoriť perfektné internetové stránky pre menšie firmy.
Dnešným trendom sa čim ďalej viac stáva potreba prezentovania sa na internete. Či sa jedná o veľkú – menšiu firmu, živnostníka alebo akékoľvek podnikanie, internetové stránky sú stále viac a viac dôležité.
Čo robí internetové stránky úspešné?
Raja Saggi, vedúci marketingového oddelenia Google UK, sa podelil o svoje postrehy o tom, aký používať dizajn a rozvrhnutie, alebo ako najlepšie optimalizovať vaše internetové stránky.
Vaša úvodná stránka je ako výkladná skriňa obchodu.
Čo je pre internetovú stránku dôležité?
- Hneď na prvý pohľad musí byť jasné čo firma robí a čo nám chce stránka ponúknuť.
- Viditeľne umiestnené základne kontakty a informácie.
- Snažte sa špecializovať. Ak ste malá firma nemôžete konkurovať veľkým korporáciám. Dajte zákazníkom podrobné a jasné informácie o produktoch alebo službách, ktoré poskytujete.
Pri vytváraní stránky sa nemusíte hrať na šialeného vedca a vynájsť koleso. Všetko je už vymyslené. Ak chcete vedieť čo funguje vo vašej oblasti podnikania, stačí zadať do vyhľadávača vašu službu alebo produkt, ktorý predávate a inšpirovať sa stránkami, ktoré sa nachádzajú ako prvé vo vyhľadávači.
Taktiež je dobré si prezrieť aj internetové stránky z iných odvetvi a vybrať si s nich veci, ktoré môžete prispôsobiť svojím podmienkam.
Ak chcete vytvoriť efektívnu internetovú stránku, ktorá bude ako vaša výkladná skriňa, pripravili sme pre vás päť jednoduchých rád:
1. Základné a jednoznačné informácie o vašej činnosti podnikania
Každý návštevník vašej stránky musí už pri prvom pohľade na stránku vedieť čo ponúkate alebo poskytujete. Ak si ľudia niesu istý obsahom stránky, je veľmi pravdepodobné, že túto stránku rýchlo opustia.
2. Grafika a rozloženie stránky
Rozloženie stránky je naozaj dôležité. Všetky potrebné prvky musia byť umiestnené na viditelnom mieste, bez potreby nadbytočného skrolovania.
Pri výbere farebnej schémy je vhodné vytvoriť viac návrhov a opýtať sa na názor vášho okolia.
Branding – firemná identita je kľúčová. Celý vizuál internetovej stránky podlieha firemnej identite. Dodržanie jednotného štýlu v online a offline mediach napomáha vaším zákazníkom k jednoduchšej identifikácii vašej značky.
Aby bola vaša stránka vizuálne lákavá, skúste kombinovať veľké obrázky a videa.
3. Sociálne siete a zdieľanie
Na stránku umiestnite ikony pre zdieľanie obsahu v socialných sietach (Facebook, Twitter, Google+). Odporúčanie od priateľov a známych je stále jedným z najlepších reklamných nosičov. Čím viac tweetov a lajkov dostanete tým lepšie 🙂
4. Hodnotenia
Mať pozitívne hodnotenie vašej spoločnosti zvyšuje vašu dôveru. To automaticky vytvára u návštevníkov pocit, že ste dobrá spoločnosť. Hodnotenie by malo obsahovať aj meno a dátum pridania, poprípade použiť feed s vášho Twitteru.
5. Vyzýva k akcii
Jasná výzva k akcií je nevyhnutným nástrojom na vašej internetovej stránke. Či už je to “Kúpiť teraz”, “registrácia tu” alebo “zavolajte nám”.
Nie každá internetová stránka je vytváraná za účelom nákupu, registrácie alebo telefonátu. Niektorý ľudia chcú len jednoducho šíriť informácie. Stále je ale nutné, myslieť na to, že títo návštevníci sa môžu v budúcnosti stať nášími zákazníkmi, alebo ich môžeme použiť v marketingovej kampani.
Napríklad výzvou k akcií na internetových stránkach, ktoré šíria informácie môže byť získanie mailu zákazníka. Tento mail vieme v budúcnosti využívať na zasielanie noviniek alebo bulletinu s relevantým obsahom.
Skvelé internetové stránky nemusia stáť majland. Väčšinu vyššie uvedených tipov viete pomerne ľahko aplikovať aj vo vašej stránke a veľmi rýchlo uvidíte pozitívne výsledky.
Pre viac tipov ako by aj vaša internetová stránka mohla ožiť a prinášať viac reálnych zákazníkov kontaktujte nás.