Čo je landing page?
Pred tím, než začneme, poďme si zadefinovať pojem landing page. Možeme si ho vysvetliť s troch hľadísk:
- z technického hľadiska je landing page stránka, která sa skládá s rovnakých prvkov ako normálna internetová stránka (HTML, CSS, text, obrázky, video atď.),
- z obchodného hľadiska je landing page stránka, ktorá užívatela vyzývá k prevedeniu požadovanéj akcie (nap. k nákupu, odeberaniu newslettera a pod.),
- z uživateľského hladiska je landing page stránka, na ktoru vedie odkaz z inej internetovéj stránky (z vyhledávača, platenej reklamy, bannerov, odkazov apod.).
Prečo vytvárať landing page?
- prinútime používatela, aby sa zaregistroval alebo sa prihlásil k odberu newslettera,
- dokáže predať určitý výrobok v konkrétnej situací (predej alebo propagačná akcia),
- prinúti používateľa k sťiahnutiu alebo inštalácií softwaru.
V skratke, premení Vášho návševníka na Vášho zákazníka.
Často sa môžeme stretnúť s tím, že vstupnou stránkou je homepage, v lepšom prípade podstránka produktu alebo služby. To je však hneď z niekoľkých dôvodov nesprávne. Úloha landing page je jasná. V prvom rade získať konverziu. Teda premeniť prichádzajúceho návštevníka na zákazníka. Úvodná stránka oproti tomu slúži skôr ako rozcestník informujúci návštevníka o obsahu stránky. Detaily produktov či služieb síce správne popisuje, ale chyba tu výzva k akcií.
Landing page je teda špeciálna stránka a mala by býť vytvorená tak, aby mala čo najvyšší konverzný pomer. Ako to docieliť?
Zásady ako vytvoriť účinnu landing page
• Nadpis a podnadpis
Jedna s prvných vecí, která zaujme návštevníka webu. Dokažte mu už v nadpise, že je na správnej stránke.
• Krátký popis
Jedna až dve vety o tom, čo ponúkate, je primerané. Hlavne ľudské a výstižné. Nezabudnite komunikovať s návštevníkmi stránok, máte možnosť ich osloviť, tak to urobte!
• Ilustračný obrázok
Nikdy nie je na škodu, obzvlášť vtedy, pokiaľ sa snažíte predať konkrétny produkt.
• Zoznam výhod
Skrátka musí byť jasné, prečo by návštevník stránky nemal odolať! Nepopisujte funkcie, ale benefity, ktoré to prinášajú.
• Výzva k akcií
Stránka musí obsahovať výzvu k akcií a to bez debát. Tá má za cieľ prinútiť uživateľa k vykonaniu konkrétnej akcie, ktorá je pre nás žiadúca. Napr. „Prihlásenie sa k odberu noviniek a nezmeškajte žiadnu zľavu!“
Všetko čo na landing page máte, smeruje k tejto akcií. Call to action prvok by mal priťahovať pozornosť, nesmie býť prehliadnuteľný. Je na vás, ako to docielite. Či už zvolíte výraznu farbu, alebo dôvtipný popis. Hlavne sa vyjadrujte jasne, povedzte návštevníkovi čo chcete aby urobil, ale tiež prečo to má urobiť.
Vaša stránka zatiaľ neobsahuje Landing page?
Zmeňte to a premeňte vaších návštevníkov na zákazníkov. Radi vám stým pomôžeme. Kontaktujte nás.